Oznamy
Informácia o právach pacienta:
Informácia o právach pacientov
Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti má každý pacient právo na:a) neodkladnú zdravotnú starostlivosť a informovaný súhlas nemožno získať včas získať alebo ho možno predpokladať,
- správne poskytnutie zdravotnej starostlivosti
- ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,
- informácie týkajúce sa jeho zdravotného stavu,
- podanie žiadosti o poskytnite výpisu zo zdravotnej dokumentácii a na nahliadnutie do zdravotnej dokumentácie (v rámci nahliadnutia do zdravotnej dokumentácie má právo robiť si na mieste výpisky alebo kópie zo zdravotnej dokumentácie),
- informácie o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti,
- odmietnutie poskytnutia zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa zákona možno poskytnúť zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu a ide o:
b) ochranné liečenie uložené súdom a poskytovanie zdravotnej starostlivosti na základe rozhodnutia súdu,
c) ústavnú zdravotnú starostlivosť, ak ide o osobu, ktorá šíri prenosnú chorobu, ktorá závažným spôsobom ohrozuje jej okolie, alebo
d) ambulantnú zdravotnú starostlivosť alebo ústavnú zdravotnú starostlivosť, ak ide o osobu, ktorá v dôsledku duševnej choroby alebo s príznakmi duševnej poruchy ohrozuje seba alebo svoje okolie, alebo ak hrozí vážne zhoršenie jej zdravotného stavu.
- rozhodnutie o svojej účasti na výučbe alebo na biomedicínskom výskume,
- zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným predpisom nie je zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,
- zmiernenie utrpenia,
- humánny, etický a dôstojný prístup zdravotníckych pracovníkov,
- na výber poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Právo na výber poskytovateľa zdravotnej starostlivosti sa nevzťahuje na:
- osobu, ktorá je vo väzbe, vo výkone trestu odňatia slobody alebo vo výkone detencie,
- žiadateľa o azyl,
- osobu, ktorej sa poskytuje zdravotná starostlivosť na základe rozhodnutia súdu podľa osobitného predpisu,
- osobu, ktorá je príslušníkom ozbrojených síl Slovenskej republiky, Policajného zboru, Slovenskej informačnej služby, Národného bezpečnostného úradu, Zboru väzenskej a justičnej stráže, Horskej záchrannej služby, Hasičského a záchranného zboru, ak takejto osobe určil poskytovateľa služobný orgán alebo služobný úrad.
Ak sa domnievate, že Vám nebola poskytnutá zdravotná starostlivosť správne alebo sa domnievate, že iné rozhodnutie ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka v súvislosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti je nesprávne, máte právo požiadať poskytovateľa o nápravu; žiadosť sa podáva písomne. Poskytovateľ je povinný Vás písomne informovať o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
Coronavirus - odporúčanie pre rodičov súvislosti so šírením koronavírusu COVID-19:
Ak ste vy, rodičia, s Vaším dieťaťom alebo bez neho, boli v oblastiach, označených ako rizikové oblasti so šírením koronavírusu COVID-19 alebo ste boli v kontakte s osobami s potvrdenou alebo pravdepodobnou infekciou koronavírusom, telefonicky informujte svojho primárneho pediatra a zostaňte dobrovoľne doma v domácej izolácii najmenej 10 dní od poslednej možnej expozície. Ak máte podozrenie, že Vaše dieťa mohlo byť infikované, neprivádzajte ho do ambulancie primárneho pediatra. Telefonicky lekára kontaktujte, prípadne kontaktujte nepretržitú linku Úradu verejného zdravotníctva 0917 222 682 alebo regionálnych úradov verejného zdravotníctva. Ak máte podozrenie, že Vaše dieťa mohlo byť infikované, zabráňte kontaktu Vášho dieťaťa s inými osobami, nechoďte von a necestujte. Oddeľte svoje dieťa od ostatných členov rodiny, do samostatnej izby, ak je to možné, vyčleňte samostatnú kúpeľňu. Obmedzte tiež kontakt dieťaťa s domácimi zvieratami, pretože nie sú spoľahlivé dáta o prenose vírusu na zvieratá. Podľa možností dbajte, aby dieťa s možnou infekciou nosilo rúško, ak to nie je možné, chráňte pri nevyhnutnom kontakte ostatných členov rodiny rúškom. Opakovane doma čistite povrchy predmetov alkoholovými roztokmi s obsahom alkoholu najmenej 60% alebo čistiacimi prostriedkami na báze chlóru, tiež hračky a iné predmety, ktoré prichádzajú do styku s deťmi. Ak má Vaše dieťa príznaky choroby – má teplotu, kašeľ, nádchu, bolesti hrdla, hlavy, nechajte ho v domácom ošetrení po úplné vyzdravenie. Nepoužívajte lieky – hlavne antibiotiká – bez odporúčania pediatra. Ak Vaše dieťa kašle alebo kýcha, naučte ho zakrývať si ústa papierovou vreckovkou alebo schovať si nos a ústa do ramena alebo lakťovej jamky (nezakrývať si ruky a nos dlaňou). Ak ste Vy, rodičia, chorí s príznakmi chrípke-podobnej infekcie, noste doma rúško na tvár. Po použití opatrne zahoďte rúško do uzatvorenej smetnej nádoby. Umývajte sebe i dieťaťu často ruky mydlom a teplou vodou po dobu najmenej 20 sekúnd, prípadne používajte dezinfekčný gél s minimálnym obsahom 60% alkoholu. Nechytajte si neumytými rukami svoj nos, ústa a oči, a podobne učte svoje deti. Vyhýbajte sa zdieľaniu riadu, pohárov, šálok, príboru, uterákov a posteľnej bielizne s ostatnými členmi domácnosti a so zvieratami. Nový koronavírus nie je pre deti nebezpečnejší ako chrípka, odporúčané sú rovnaké postupy, ktoré by mali platiť aj pri ostatných infekčných ochoreniach. Aktuálne informácie nájdete tu:
http://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=250&Itemid=153
Popis zariadenia
Poskytujeme všeobecnú liečebno-preventívnu starostlivosť o deti a dorast od narodenia, do ukončenia prípravy na povolanie, maximálne do 25 rokov +364 dní, s hlavným zameraním na vek od narodenia do 20 rokov. Podporujeme dojčenie od narodenia do prirodzeného odstavenia.
V tesnej blízkosti našej ambulancie sme vybudovali a v októbri 2018 otvorili Centrum podpory zdravého vývinu detí pod menom Baby Help. V týchto priestoroch sú vítaní nastávajúci rodičia na kurzoch, ktoré ich pripravia na obdobie po pôrode - individuálne ako aj v malých skupinkách - max. 5 párov.
Ponúkame aj pomoc mamičkám s bábätkami formou individuálneho poradenstva, ktoré potrebujú pomoc pri dojčení - dojčenie je bolestivé, dieťatko nepije dostatok mlieka, nepriberá primerane, je spavé alebo naopak veľmi nepokojné, prípadne sa nevie vôbec prisať. Tím skúsených poradkýň pri dojčení v sa venuje každej situácii veľmi precízne tak, aby bol efekt dlhodobo udržateľný a dojčenie ďalej viedlo k spokojnosti mamičky aj bábätka.
Mamičky, ktoré by rady nosili svoje bábätko a chceli by sa to naučiť sú u nás vítané!
Podporujeme komunitu dojčenia - preto organizujeme pravidelné vzdelávanie matiek s deťmi o živote s dojčením, kde môžete zdielať svoje skúsenosti s inými mamičkami z Vášho okolia, navyše skúsená poradkyňa pri dojčení Vám vždy porozpráva na vybranú tému zo života s dojčením.
Centrum sa venuje aj podpore správneho vývinového pohybu - poskytujeme individuálne poradenstvo o pohybovom vývine detí do 3 rokov, ktoré môžete navštíviť na odporučenie Vášho pediatra, ale aj spontánne, ak máte pocit, že by ste sa chceli dozvedieť viac o tom, ako správne podporiť pohybový vývin Vášho dieťatka.
Ďalšie informácie
Ako to u nás funguje: Aby sme zachovali pokojnú atmosféru v čakárni bez stretávania veľkého počtu detí a rodičov, na vyšetrenie sa pri zhoršení zdravotného stavu naďalej objednávajte prosím najmä pomocou sms na t.č. 0903 899 933, následne sa Vám ozveme, prípadne telefonicky na t.č. 02/448773834. V prípade dlhšie trvajúcich zdravotných ťažkostí popíšte stav do e-mailu. Správy z vyšetrení môžete nosiť do schránky pri dverách ambulancie.
Na SMS čísle 0903 899 933 môžete objednať aj očkovanie alebo nahlásiť zmenu dohodnutého termínu ako aj recept na lieky a zdravotnícke pomôcky. Lieky a zdravotnícke pomôcky, ktoré predpísal špecialista je od roku 2022 potrebné si dať predpísať u špecialistu. Dohodnite si prosím s ambulanciou špecialistu spôsob komunkňikácie, aby to pre Vás bolo čo najjednocuchšie. Vystavíme ho do 2 pracovných dní, v súčasnosti už väčšinou elektronicky. Len vo výnimočných prípadoch to nie je možné a môžete si ho vyzdvihnúť priamo v ambulancii. SMS čítame 2x denne, tento telefón však nezdvíhame. Taktiež máme mobilný telefón lekára, ktorý sa používa na telefonovanie pacientom, tento telefón sa taktiež nezdvíha. Netelefonujte ohľadom objednania očkovania, liekov - napíšte radšej krátku sms, pretože inak sa chorým pacientom nepodarí dovolať.