V súvislosti s tohtoročným prepoisťovaním poistencov do zdravotných poisťovní (ZP) riešil Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) celkom 534 podnetov, pričom najväčšiu mieru týchto podaní tvoria žiadosti o storno prihlášky. Vyplýva to z informácií, ktoré na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave zverejnil ÚDZS.
Najčastejšími dôvodmi, ktoré viedli poistencov k stornovaniu prihlášky, boli najmä klamlivé informácie o výhodách ZP či unáhlené podpísanie prihlášky, po ktorom si poistenci uvedomili, že sú so svojou doterajšou ZP spokojní.
Mnohí si prehlásenie rozmysleli aj po overení skutočnosti, či ich ošetrujúci lekár má s konkrétnou ZP uzatvorenú zmluvu. Nábory poistencov sa nezaobišli ani bez zavádzajúcich informácií. Klienti si mysleli, že podpisujú dotazník alebo vypĺňajú žiadosť o európsky preukaz. Objavili sa aj informácie o zániku niektorých ZP k 31. decembru 2007 a následnému vzniku jednej verejnoprávnej ZP.
Riaditeľ sekcie dohľadu nad zdravotným poistením ÚDZS Branislav Juhás potvrdil, že úrad rieši aj hromadné podnety. "Ide o podozrenie, že za vypísanie prihlášky do ZP bola poistencovi ponúknutá a vyplatená finančná odmena," uviedol Juhás a dodal, že v prípade potvrdenia tejto skutočnosti hrozí ZP pokuta až do výšky piatich miliónov korún.
Pri prepoistení však došlo k pochybeniu aj zo strany poistencov. Takmer 25.000 si podalo prihlášku do dvoch ZP, čo je podľa predsedu úradu Richarda Demoviča porušenie zákona.
Autor článku: TASR