Biopotraviny pozná na Slovensku už 69 percent ľudí. Tieto špeciálne potraviny vyrobené, pestované a balené na prírodnej báze nakupuje zbežne len asi pätina Slovákov. Len dve percentá ich nakupujú intenzívne a ako bežný nákup. Sú to prevažne mestskí ľudia od 30-39 rokov s vysokoškolským vzdelaním a vyšším príjmom. Vyplýva to z prieskumov spoločnosti GfK Slovakia, ktorá oslovila 980 respondentov.
Po biopotravinách siahajú najviac v Banskobystrickom a Bratislavskom kraji. Slovenskí konzumenti si oveľa viac ako na "bio pôvod" potrpia na to, že sú potraviny bez umelých farbív, umelých príchutí, konzervačných látok, majú nízky obsah tukov, kalórií či karbohydrátov. Slováci sa tiež radšej spoliehajú na známu značku alebo na to, že je výrobok vyrobený na Slovensku, tvrdia prieskumy. Až 15 percent ľudí súhlasí s názorom, že si biopotraviny kupujú stále častejšie. Biopotraviny v kategórii jogurtov a tvarohov už nakupujú viac ako 3 percentá slovenských domácností.
Prieskum poukázal na to, že informovanosť o biopotravinách je o niečo vyššia v susednej Českej republike, kde ich pozná až 87 percent ľudí. Tiež je tam aj o niečo vyššie percento ľudí, ktorí tieto výrobky nakupujú. Sporadicky a len niektoré kategórie nakupuje 28 percent Čechov a pravidelne po nich siaha 5 percent Čechov. Lepšie je na tom Slovensko v porovnaní s Poľskom. Biopotraviny pozná 57 percent Poliakov, aspoň niekedy ich nakupuje 19 percent. Podľa prieskumov zloženie potravín sleduje pri nákupe čoraz viac slovenských konzumentov. Až 80 percent ľudí na Slovensku súhlasí s názorom, že v každej potravine sa nachádzajú nejaké druhy farbív a konzervačných látok. Necelá polovica ľudí je presvedčená, že je nebezpečné, ak sú potraviny modifikované. Až pätina ľudí na Slovensku si tiež zvykne skontrolovať, či potravina obsahuje tzv. éčka.
TASR o tom informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia.
Autor článku: TASR