Medzinárodná skupina pre ochranu spotrebiteľov dnes vyzvala vlády, aby zakročili proti marketingovým praktikám výrobcov liekov, ktoré podľa nej zavádzajú pacientov o úžitku liekov.
Podľa organizácie Consumers International (CI) so sídlom v Londýne panuje "šokujúci" nedostatok verejne dostupných informácií o 60 miliardách dolárov, ktoré farmaceutické spoločnosti každý rok minú na propagáciu liekov.
"Farmaceutický priemysel míňa takmer dvakrát viac na marketing ako na výskum a vývoj, spotrebitelia však nevedia takmer nič o tom, kam tieto peniaze idú," uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ CI Richard Lloyd. Zároveň vyzval na prehodnotenie pravidiel marketingu, aby sa od výrobcov liekov žiadala väčšia transparentnosť.
Na väčšine trhov mimo USA je zakázaná propagácia predpisových liekov zameraná priamo na spotrebiteľa.
Podľa Lloyda firmy však nachádzajú nenápadné spôsoby, ako ovplyvniť názor spotrebiteľov - napríklad sponzorovaním nátlakových skupín pacientov, financovaním informačných kampaní a hostením zdravotníckych expertov.
Mnohé farmaceutické firmy argumentujú, že je dôležité komunikovať so spotrebiteľmi o výrobkoch. Tvrdia, že ich marketingové aktivity sú prísne kontrolované vládnymi regulačnými orgánmi, tiež musia dodržiavať vnútorné pravidlá sektora.
Autor článku: TASR