Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou začal dohľad na diaľku v zdravotnej poisťovni Dôvera zameraný na jej reklamnú činnosť a rovnaké kroky podnikne aj v prípade marketingu ostatných zdravotných poisťovní.
TASR o tom informovala hovorkyňa úradu Radoslava Miklášová. Úrad bude podľa nej iniciovať legislatívnu zmenu, ktorá by definovala transparentné podmienky marketingu. Podľa názoru úradu by zdravotná poisťovňa mohla investovať do propagácie a reklamy len v prípade, že by dosiahla kladný hospodársky výsledok, teda by mala vyrovnané všetky záväzky voči poskytovateľom i poistencom.
Podľa zákona o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou zdravotná poisťovňa nesmie pri propagácii svojej činnosti poskytovať nepravdivé alebo zavádzajúce informácie, zamlčovať dôležité skutočnosti a ponúkať výhody, ktoré nevie zaručiť. Zákon však nedefinuje rozsah a štruktúru reklamných aktivít, čo úrad považuje za nedostatok súčasného znenia citovaného zákona.
Miklášová zdôraznila, že úrad ako orgán dohľadu nad zdravotným poistením bude využívať všetky svoje kompetencie na to, aby táto súťaž bola korektná a v súlade so zákonom.
Občania môžu zmeniť zdravotnú poisťovňu do 30. septembra, zmena poisťovne bude účinná od 1. januára. Od 1. októbra 2005 do 25. júna poslali poistenci až 238 042 prihlášok na zmenu zdravotnej poisťovne.
Na Slovensku dnes pôsobí sedem zdravotných poisťovní - Všeobecná zdravotná poisťovňa, Spoločná zdravotná poisťovňa, Apollo, Dôvera, Sideria, Európska zdravotná poisťovňa a Union. Úrad začiatkom júla nedal povolenie na vykonávanie verejného zdravotného poistenia dvom novým poisťovniam - Vivia a Národnej zdravotnej poisťovni.
Autor článku: TASR