Union zdravotná poisťovňa využije všetky právne prostriedky na zrušenie rozhodnutia Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou o udelení trojmiliónovej pokuty. Odvolanie proti verdiktu môže Union podať do 15 dní od jeho doručenia, pokutu musí poisťovňa zaplatiť do mesiaca od jeho právoplatnosti.
"Sme prekvapení, že Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou napriek opakovaným vysvetleniam zo strany Union zdravotnej poisťovne naďalej zotrváva na zjavne nesprávnych a nepodložených záveroch najmä týkajúcich sa garantovania výhod pre poistencov a obsahu propagačných materiálov," uvádza poisťovňa v dnešnom stanovisku pre médiá.
ÚDZS uložil v stredu poisťovni pokutu tri milióny korún v súvislosti s náborom poistencov a povinnosť odstrániť zistené nedostatky. Dohľad v poisťovni začal úrad na základe podnetov poistencov i dvoch zdravotných poisťovní.
Zistené nedostatky v činnosti poisťovne sa týkali propagácie činnosti, poskytovania nepravdivých alebo zavádzajúcich informácií, ponúkania výhod, ktorých poskytnutie nevie zdravotná poisťovňa zaručiť. Úrad analyzoval marketingové materiály, ponúkané výhody či reklamné slogany zdravotnej poisťovne a zhodnotil ich ako nepresné, nejasné a zavádzajúce. Zdravotná poisťovňa podľa ÚDZS nepredložila dostatočné vysvetlenie, ako chce ponúkané výhody realizovať a garantovať ich plnenie.
Úrad poisťovni vytkol tiež podmieňovanie výhod zdravotného poistenia uzatvorením komerčného poistenia. Nadštandardné preventívne prehliadky či hospitalizáciu v nadštandardnej izbe poisťovňa ponúkala len pre poistencov, ktorí budú mať uzatvorené aj komerčné poistenie.
Autor článku: TASR