Bratislava, 1. augusta 2017 – Pobyty v Prahe, aquaparky, prezúvanie pneumatík či skipassy, to najviac vyhľadávajú zákazníci najväčšieho zľavového portálu u nás, ZľavaDňa. Jednoznačne teda vedie cestovanie a služby.
Najvyhľadávanejšou položkou na celom webe ZľavaDňa sú jednoznačne pobyty v Prahe a potom aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad). Tie bodovali aj v samostatnom segmente cestovania. „Ľudia väčšinou nerozlišujú či je leto, jeseň alebo zima, aj keď je pravda, že napríklad minulý rok na jeseň sa predalo oveľa viac vstupov do aquaparkov ako v lete. Najčastejšie ich Slováci navštevujú 2 až 3-krát do roka, ale naše prieskumy ukazujú, že je to aj štyrikrát a viac,“ potvrdzuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová s tým, že Praha sa na prvom mieste objavuje preto, že je blízko a v rámci stále rozrastajúceho sa trendu „city breakov“, je to ideálny tip na víkend.
To, že Slováci mali záujem najmä o skipassy dokazuje aj fakt, že niekoľko týždňov v minulom roku boli najpredávanejšou ponukou práve celodenné skipasy do viacerých stredísk na Slovensku. Predali sa ich tisíce. „Akonáhle sa zmení počasie, reagujú aj ľudia a zmenia preferenciu na aquaparky,“ dodáva Tarageľová.
Vyhľadávanie tvorilo podľa údajov z minulého roka až 4,7% z celkového počtu návštev a celkovo prekročil počet unikátnych vyhľadávaní milión (v tomto roku sú zatiaľ údaje na veľmi podobnej úrovni). „Zaujímavosťou je, že najviac vyhľadávaní je vždy začiatkom týždňa. Najviac v pondelok (15,68%, v utorok už 15,20%, v stredu 14,66%) a najmenej v sobotu (len 10,05%). A dominujú ženy (až 69 percent z celkového počtu),“ dodáva Tarageľová. Čo sa týka miest, tam záujem kopíruje silu miest s najväčším obratom. Prevláda Bratislava, potom Košice, Žilina, Trnava a Banská Bystrica.
Zákazníci teda nie vždy prídu na zľavový portál s jasným cieľom. „Niekedy si prídu len po inšpiráciu alebo sa chcú proste niečím potešiť,“ dodáva Tarageľová.
Najvyhľadávanejšie výrazy na ZľavaDňa za rok 2016:
1. Praha - 37 000
2. Aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad) - 25 000
3. Skipass - 9200
4. Fotokniha - 8800
5. Prezúvanie pneumatík - 5853
6. Bojnice - 5617
7. Servis klimatizácie - 5107
8. Dudince - 4501
9. Trenčianske Teplice - 4458
10. Piešťany - 4070
Najvyhľadávanejšie výrazy na webe za rok 2016 v segmente cestovanie:
1. Praha - 37 000
2. Aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad) - 25 000
3. Bojnice - 5 617
4. Dudince - 4 501
5. Trenčianske Teplice - 4 458
6. Piešťany - 4 070
7. Donovaly - 3 394
8. Podhájska - 3 206
9. Banská Štiavnica - 3 065
10. Vysoké Tatry - 2 863
Najvyhľadávanejšie výrazy na webe za rok 2016 v segmente služby, adrenalín a zážitky:
1. Skipass - 9 200
2. Prezúvanie pneumatík - 5 853
3. Servis klimatizácie - 5 107
4. Masáž - 2 819
5. Kurzy tanca - 2 493
6. Dentálna hygiena - 2 347
7. STK - 1 869
8. Pedikúra - 1 465
9. Solárium - 1 460
10. Escape room - 1 384
Zdroj: Zľava dňa