Bratislava, 13. február 2018 - Odborníci radia konzumovať denne 1 až 3 porcie mlieka alebo mliečnych výrobkov, pričom jedna porcia zodpovedá 250 ml mlieka. Odporúčanie neplatí iba pre deti. Odporúčaná denná dávka vápnika sa u dospelých pohybuje na hranici 800 až 1000 mg a ako je známe, práve mlieko a mliečne výrobky sú jeho bohatým zdrojom. Preto je ich pravidelná konzumácia skutočne dôležitá aj v dospelosti, aby naše kosti ostali zdravé a pevné. Napríklad u žien so zvýšeným rizikom osteoporózy (najmä v období menopauzy) by mal byť denný príjem vápnika podobný ako u detí - 1000 až 1500 mg. Vysokým podielom vápnika slúži mlieko aj ako možná prevencia voči iným chorobám, ktoré so sebou prináša starnutie a oslabenie organizmu.
Skúste seba i svoje ratolesti motivovať k pitiu mlieka s pomocou milého projektu, ktorý im umožní adoptovať si vlastnú kravičku z reálnej slovenskej farmy. Za nákup slovenských mliečnych výrobkov si môžete virtuálne adoptovať zvieratko, o ktoré sa však nemusíte nijako špeciálne starať. S láskou ho budú naďalej opatrovať na skutočnej slovenskej farme. Deti sa však prostredníctvom webovej aplikácie naučia viac o kravičkách, ktoré nám dávajú mlieko. Vytvorenie pozitívneho vzťahu je správnym predpokladom, aby „biele zlato“ začali vo väčšej miere konzumovať. Zároveň tým podporíte lokálnych farmárov.
Veselú zábavu s kravičkou nájdete na www.adoptujkravicku.sk.
Je to jednoduché: stačí nakúpiť slovenské mliečne výrobky, zadať vo web aplikácii kódy z nich a vaša rodina môže mať svoju vlastnú kravičku. Po zadaní EAN kódov spolu s SK oválom zo slovenských mliečnych výrobkov vygeneruje systém na stránke Rodný list kravičky, ktorý potvrdí, že sa virtuálnou adopciou stala skutočne „vaša“. S pomocou „dukátov“ môžete svoju kravičku formou nekonečnej hry urobiť šťastnou, čoho ukazovateľom je aj „šťasťomer“.
Prostredníctvom zaujímavej kampane „Adoptuj kravičku“ si môžete adoptovať jednu z vyše 10 000 kravičiek z ozajstnej slovenskej farmy. Cieľom projektu je nielen zvýšiť spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov, ale aj povedomie o mliečnych produktoch pôvodom zo Slovenska. Vďaka kampani sa môžu deti aj široká verejnosť bližšie zoznámiť s podmienkami slovenských poľnohospodárov a vytvoriť si vďaka tomu pozitívny vzťah ku kravičkám, ktoré nám dávajú mlieko.
Koordinátormi celoslovenskej kampane ADOPTUJ KRAVIČKU sú Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Slovenský mliekarenský zväz. www.slovenskemlieko.sk
Zdroj: Botticeli