1. Nezáleží na výške, ale na dostupnosti
Bonusy na zuby alebo na detské okuliare vyplácajú poisťovne v desiatkach eur. Niekde sa dá vyčerpať celý bonus naraz, inde aj po častiach. Ak sa však chcete presvedčiť o tom, ktorá poisťovňa je pri vyplácaní bonusu najštedrejšia, pátrajte po štatistikách. Koľko eur už vyplatila vybraná poisťovňa na danom benefite? Ak to vaša poisťovňa myslí s bonusmi vážne, nebude mať problém poskytnúť detailné údaje .
2. Podmienky nemajú byť prekážkami
Základnou podmienkou pre vyplatenie príspevku býva absolvovanie preventívnych prehliadok. Logiku má aj požiadavka podložiť žiadosť o peniaze účtom od zubára či z optiky. Ak však poisťovňa podmieňuje vyplatenie bonusu ďalšími nesúvisiacimi podmienkami (rodič poistený v tej istej poisťovni, vytváranie väčších skupín poistencov, gynekologická prehliadka pri príspevku na zuby), treba zbystriť pozornosť.
3. Kto rýchlo dáva, dvakrát dáva
Čas hrá rolu, pri zdraví to platí dvojnásobne. Informáciu o termínoch vyplatenia benefitov možno nájsť na stránkach zdravotných poisťovní. Výnimkou nie je ani „výplatný termín“ dvakrát do roka.
4. Digitalizácia? – Áno!
Zdravotné poisťovne dnes už ponúkajú svojim poistencom mobilné aplikácie, prostredníctvom ktorých dokážu pohodlne vybaviť základnú agendu. Cez apku sa dá požiadať aj o chránené ponúkané benefity a je to pre poistenca najjednoduchšia cesta. Nájdu sa však aj výnimky, keď musíte kvôli bonusu konkrétnej poisťovne merať cestu na poštu alebo do pobočky.
5. Partnerské benefity
Poisťovne ponúkajú aj ďalšie zľavy a výhody na základe obchodných partnerstiev. Podstatné je, či ich dokážete uplatniť. Odporúčam riadiť sa podľa aktuálnych vlastných potrieb. Ak ste čerstvou mamičkou na materskej dovolenke, budú vás zaujímať zľavy na kočíky, prvú výbavičku či autosedačky. Mladí ľudia, ktorí chcú ostať zdraví, ocenia výhodné ceny za tréningové programy či zľavy na produkty pre športovcov. Seniorom dobre padnú lacnejšie kúpeľné pobyty.
6. Programy pre (chronicky) chorých
Programy pre ľudí, ktorí už so stopercentným zdravím nemôžu počítať, sú ďalším rozoznávacím znakom medzi poisťovňami. Pýtajte sa, čo robí vaša zdravotná poisťovňa navyše — nad rámec zákona. Napríklad ako pomáha tým, ktorí si musia za liečbu a lieky platiť sami. Overte si, aké služby alebo programy dokáže ponúknuť pacientom s najviac rozšírenými civilizačnými chorobami, pacientom po úrazoch či s vrodenými diagnózami.
7. Servis a komunikácia
Kvalitný zákaznícky servis nie je len čerešničkou na torte, ale samozrejmosť, s ktorou počítame. Môžete si ho otestovať už pri podávaní prihlášky do zdravotnej poisťovne – či ju už uzavriete v pobočke poisťovne alebo elektronicky. Pozrite sa aj na spôsob, akým komunikuje vaša poisťovňa navonok – poskytuje dostatok zrozumiteľných informácií na webovej stránke a sociálnych sieťach? Je komunikácia zdravotnej poisťovne, ktorú ste si zvolili, ústretová?
Náš tip:
Aby ste zistili, ako vážne to myslí zdravotná poisťovňa s vyplácaním bonusov, stačí si porovnať rozsah podmienok. Čím viac ich je, o to horšie pre klienta. Pri porovnávaní poisťovní pomôže stránka www.asisto.sk.