Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) dostal od 1. januára do 30. septembra tohto roku 1013 podaní, ktoré týkali dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti (ZS). Z tohto počtu bolo k 30. septembru 868 skončených a 145 zostalo v riešení. Informoval o tom dnes novinárov predseda ÚDZS Ján Gajdoš. Bilancoval činnosť ÚDZS pri príležitosti 2. výročia vzniku úradu.
Z celkového počtu podaní bolo 959 podnetov a 54 sťažností. Z 54 doručených sťažností vyriešili 53, pričom len trom z nich sa venoval ÚDZS. Z nich bola jedna sťažnosť opodstatnená, dve neopodstatnené. Ostatné sťažnosti ÚDZS odovzdal na riešenie vyšším územným celkom.
Z celkového počtu 959 doručených podnetov vyriešili 815, čo predstavuje 85 percent. Z nich 549 podnetov riešil ÚDZS v súvislosti s poskytovaním ZS. Z uvedeného počtu bolo 159 opodstatnených, čo predstavuje 29 percent. To podľa Gajdoša znamená, že každý tretí podnet je opodstatnený. Ďalej 389 bolo neopodstatnených a jeden je sčasti skončený ako opodstatnený a sčasti ako neopodstatnený.
Občania sa najčastejšie sťažujú, prípadne dávajú podnety kvôli nespokojnosti s postupom pri liečbe. Takých prípadov bolo 496, ďalej 200 podnetov ÚDZS zaznamenal v súvislosti s úmrtím príbuzných. Na nesúlad s výškou výberu platieb za služby poukázalo 53 ľudí a 44 listov sa týkalo neetického prístupu zdravotníckeho pracovníka k pacientovi.
ÚDZS z 1013 podaní vykonal 439 dohľadov na mieste. Z nich vyplynulo, že 126 prípadov bolo opodstatnených, a to predstavuje takmer 35 percent. Neopodstatnených bolo 232 prípadov, čo predstavuje 64 percent, jeden prípad odložili ad acta, lebo občan stiahol podanie a jeden prípad bol skončený ako sčasti opodstatnený a sčasti neopodstatnený, informoval Gajdoš.
ÚDZS vznikol 1. novembra 2004 s cieľom vykonávať dohľad nad verejným poistením a poskytovaním ZS.
Autor článku: TASR