Komisár pre zdravie a ochranu spotrebiteľov Markos Kyprianu dnes v rámci boja proti obezite ocenil niekoľko spoločností vrátane McDonald's, Coca Cola či Pepsi Cola za ich konkrétne záväzky k týmto snahám Európskej komisie.
EK konkrétne ocenila deväť výrobcov nealkoholických nápojov za ich záväzok neorientovať svoju reklamu na deti mladšie ako 12 rokov, spoločnosť McDonald's za uvádzanie nutričných informácií na svojich produktoch po celej Európe, spoločnosť Unilever za zlepšenie výživových hodnôt svojich výrobkov a spoločnosť Kraft, ktorá sa zaviazala nepropagovať priamo u detí výrobky nespĺňajúce stanovený nutričný profil.
Kyprianu odmietol kritiku, že chváli práve spoločnosti, ktorým sa kladie spoluvina za to, že obezita sa stáva čoraz väčším problémom. Podľa komisára treba oceniť to, že firmy, ktoré majú podiel na tomto jave, prijímajú opatrenia na nápravu.
EK súčasne zverejnila výsledky prieskumu Eurobarometer, podľa ktorého 38 percent Európanov tvrdí, že má nadváhu. Alarmujúca je aj zvyšujúca sa nadváha detí, keď si osem z desiatich Európanov myslí, že počet obéznych detí sa v porovnaní so situáciou spred piatich rokov v ich krajine zvýšil, pričom 96 percent opýtaných je presvedčených o negatívnom vplyve reklamy na potraviny na dieťa. Podľa EK má v EÚ nadváhu 14 miliónov detí.
Autor článku: TASR