Európska komisia odštartovala online hlasovanie o najlepší reklamný spot upozorňujúci na nebezpečenstvo HIV/AIDS v Európskej únii. Spustenie internetovej stránky kampane s názvom "AIDS - nezabudli ste?" je prípravou na "Noc televíznych reklám varujúcich pred HIV/AIDS", ktorá sa uskutoční 30. novembra v predvečer svetového dňa boja proti AIDS v kine Kinepolis v Bruseli. Prostredníctvom internetovej stránky si môže verejnosť pozrieť a hlasovať za najlepší príspevok venovaný tejto problematike spomedzi klipov vyrobených v EÚ.
Súčasťou kampane EK za zvyšovanie povedomia verejnosti je aj súťaž o najlepší scenár televíznej reklamy varujúcej pred hrozbou HIV/AIDS, ktorého víťaz získa od komisie finančné prostriedky na výrobu svojho klipu. Nádejní scenáristi vo veku 15-25 rokov tak môžu prezentovať svoj scenár inovačného 30-sekundového videa na tému HIV/AIDS. Porota zložená zo zástupcov organizácií zaoberajúcich sa bojom proti HIV/AIDS vyberie najlepší návrh, ktorého produkciu zaplatí EK z vyčleneného rozpočtu v celkovom objeme 40.000 eur. Cieľom kampane je, aby si najmä mladí ľudia uvedomili hrozbu HIV/AIDS a aby sa pre ňou chránili. Takisto si majú spomenúť na tých, ktorí tejto chorobe podľahli.
Podľa výsledkov najnovšieho prieskumu Eurobarometer pretrváva u verejnosti nedostatok informácií o základných faktoch o HIV/AIDS. Počet Európanov infikovaných HIV/AIDS vzrastá, pričom 50 percent nových prípadov sa vyskytuje medzi ľuďmi vo veku 15-25 rokov a najbežnejším spôsobom prenosu je heterosexuálny styk.
Do hlasovania o najlepší klip i do súťaže scenáristov sa možno zapojiť prostredníctvom stránky: http://www.aids-remember-me.eu
Autor článku: TASR