Nemecká skupina HARTMANN GROUP, výrobca zdravotníckych a hygienických produktov, dosiahla za prvých 9 mesiacov tohto roka tržby 901,3 milióna EUR, v prepočte 31,95 miliardy SKK. S ohľadom na vplyv cudzích mien a zmeny v investičnom portfóliu to znamená medziročný rast o 1,5 %.
"Hodnotíme to ako úspech, naše očakávania totiž boli, že zaznamenáme mierny pokles. V kľúčových oblastiach sme dokonca rástli o 2,6 %," konštatoval na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave riaditeľ HARTMANN-RICO pre strednú a východnú Európu Ľubomír Páleník. Celkový rast v 3 kľúčových segmentoch predstavoval za prvých 9 mesiacov 2,6 %. V sortimente prostriedkov pre starostlivosť pri inkontinencii (plienky a podložky pre inkontinentných pacientov, kozmetický rad pre ošetrenie namáhanej pokožky) zvýšila skupina tržby medziročne o 2,3 % na 346 miliónov EUR. Tržby sortimentu výrobkov na ošetrovanie rán, kam patria výrobky na moderné a tradičné ošetrovanie, sa zvýšili medziročne o 2,6 % na 273,6 milióna EUR. V sortimente jednorazového operačného krytia, do ktorého patria rôzne druhy operačných setov, rúška, operačné čiapky a plášte, masky a pod., vzrástli tržby medziročne o 3,7 % na 122,2 milióna EUR. Podiel kľúčových oblastí na celkovom obrate predstavoval 82,3 %.
V Nemecku tržby za prvých 9 mesiacov 2006 medziročne klesli o 6,9 % na 317,7 milióna EUR. V Európe – okrem Nemecka – tržby vzrástli o 2 % na 497,2 milióna EUR. Región Amerika zaznamenal pokles o 6 % na 36 miliónov EUR a región Afrika, Ázia a Oceánia rast tržieb o 2,1 % na 50,5 milióna EUR. Konsolidovaný čistý zisk HARTMANN GROUP sa za prvých 9 mesiacov tohto roka zvýšil v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 0,9 % na 25,3 milióna EUR. Hrubý prevádzkový zisk (EBIT) však od začiatku roka klesol o 12,2 % na 44,4 milióna EUR, k 30. septembru 2006 oproti 30. septembru minulého roka o 17,6 milióna EUR na 42,8 milióna EUR.
"Základnou surovinou pre naše výrobky je buď bavlna – najmä na obväzy - a plastické materiály, ktoré sa využívajú napr. na výrobu náplastí. Obrovské množstvo materiálov závisí od ceny ropy, ktorá sa začiatkom tohto roka výrazne zvýšila. Navyše sa prejavili nepríjemné účinky zdravotníckych reforiem v niektorých krajinách," vysvetlil Páleník.
PAUL HARTMANN AG je hlavnou spoločnosťou medzinárodnej skupiny HARTMANN GROUP. V Nemecku je jedným z najstarších priemyselných podnikov a rovnako tak aj najstaršou továrňou na obväzový materiál. Spoločnosť vznikla z tkáčovne, ktorú v roku 1818 založil Ludwig von Hartmann. V roku 1873 začal jeho syn Paul Hartmann s výrobou savej vaty vyrobenej z bavlny. Zo spoločnosti sa postupom času stala významná medzinárodná firma na výrobu obväzového materiálu. Dnes pôsobí v 34 krajinách na celom svete a zamestnáva takmer 9 000 ľudí.
HARTMANN GROUP je skupinou obchodných a výrobných spoločností pôsobiacich v oblasti zdravotníckych a hygienických produktov. Hlavným produktovým portfóliom ponúkaným pod značkou HARTMANN je profesionálny systém riešenia v oblastiach hojenia rán, inkontinencie a jednorazového operačného krytia. Spoločnosť sa predovšetkým zameriava na výrobky a služby pre profesionálnych používateľov lekárov a na oblasť starostlivosti o pacientov.
Najväčším zamestnávateľom je spoločnosť v Nemecku, druhým najväčším je HARTMANN-RICO v Česku, ktorý má v krajine 4 výrobné závody. Je zároveň najvýznamnejším výrobcom a distribútorom zdravotníckych prostriedkov a hygienických výrobkov v ČR. Spoločnosť vznikla v roku 1991 vstupom spoločnosti Paul Hartmann AG do vtedajšieho podniku Rico Veverská Bitýška. Stala sa tak súčasťou skupiny HARTMANN so sídlom v nemeckom Heidenheime.
Od mája 1993 HARTMANN-RICO prostredníctvom svojej 100-% dcérskej spoločnosti, ktorá sídli v Bratislave, vyvíja činnosť aj na Slovensku. Zamestnáva v súčasnosti 33 ľudí.
(1 EUR = 35,446 SKK)
Autor článku: TASR