Všeobecná zdravotná poisťovňa osloví v najbližších dňoch náhodne vybraných poistencov, ktorí v roku 2006 absolvovali liečbu u zmluvných poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti, aby zhodnotili svoju spokojnosť s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou.
VšZP žiada poistencov, aby si pozorne preštudovali pokyn a vyplnený dotazník čo najskôr poslali na adresu poisťovne. VšZP garantuje, že spracovanie dotazníka je absolútne anonymné. Celkové hodnotenia VšZP vytvorí za celú skupinu poistencov liečených u konkrétneho poskytovateľa.
Cieľom prieskumu, ktorý robí VšZP na Slovensku druhýkrát, je zistiť ako pacient subjektívne hodnotí poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti, aká je jeho celková spokojnosť so starostlivosťou personálu, s kvalitou ubytovania a stravy, s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, ako aj s informáciami od ošetrujúceho lekára o ďalšom postupe pri domácej liečbe a iné. VšZP upozorňuje oslovených poistencov, že každá odpoveď je dôležitá a neodoslaním dotazníka sa znížia šance na pravdivé vyhodnotenie sledovaných údajov. S výsledkami prieskumu sa poistenci budú môcť oboznámiť v apríli 2007 na verejne prístupnom mieste a na internetovej stránke poisťovne. Zverejnenie úrovne kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti v jednotlivých zariadeniach by im malo pomôcť pri výbere poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Povinnosť vyhodnocovať kvalitu poskytovateľov zdravotnej starostlivosti vyplynula pre VšZP zo zákona o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou. Všeobecne záväzné právne predpisy ukladajú poisťovni "získať hodnotenie poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti pacientmi pomocou výsledkov reprezentatívneho prieskumu".
Informáciu TASR poskytol vedúci odboru analýz a prognóz VšZP Ján Šimo.
Autor článku: TASR