Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) robí prieskum medzi pacientmi, aby subjektívne zhodnotili poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti. Oslovila náhodne vybraných poistencov, ktorí vlani absolvovali liečbu u zmluvných poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti (ZS).
Niektorí z oslovených poistencov posielajú poisťovni nevyplnené dotazníky s odôvodnením, že zmenili zdravotnú poisťovňu. VšZP žiada aj týchto poistencov, aby dotazník vyplnili a poslali do poisťovne, pretože každá odpoveď je dôležitá. Neodoslaním dotazníka sa znížia šance na pravdivé vyhodnotenie sledovaných údajov. Spracovanie dotazníka je anonymné a v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Z 13 300 poslaných dotazníkov sa doteraz vrátilo okolo 3000 vyplnených a denne ich prichádza okolo 500.
Cieľom prieskumu, ktorý uskutočňuje VšZP na Slovensku druhýkrát, je zistiť ako je pacient spokojný so starostlivosťou personálu, s kvalitou ubytovania a stravy, poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, ako aj s informáciami od ošetrujúceho lekára o ďalšom postupe pri domácej liečbe a podobne. Povinnosť vyhodnocovať kvalitu poskytovateľov ZS vyplynula pre VšZP zo zákona o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou. Všeobecne záväzné právne predpisy ukladajú poisťovni "získať hodnotenie poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti pacientmi pomocou výsledkov reprezentatívneho prieskumu".
S výsledkami prieskumu sa poistenci budú môcť oboznámiť v apríli 2007 na verejne prístupnom mieste a na internetovej stránke poisťovne. Zverejnenie úrovne kvality poskytovanej ZS v jednotlivých zariadeniach by im malo pomôcť pri výbere poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Informáciu TASR poskytla dnes hovorkyňa VšZP Petra Balážová.
Autor článku: TASR