Spolu 20 kúpeľných zariadení - napríklad Trenčianske Teplice, Piešťany, Lúčky, Dudince, Bojnice a ďalšie - propaguje ponuku produktov a služieb na rok 2006 na veľtrhu cestovného ruchu Slovakiatour v Bratislave.
V propagačných materiáloch uvádzajú aj inovované služby a aktivity na prežitie voľného času. Oslovení pracovníci v stánkoch jednotlivých kúpeľov potvrdili, že domáci a zahraniční klienti sú nároční. Liečivé účinky minerálnych vôd a procedúry síce oceňujú, ale najmä mladší pacienti sa rovnako ako o zdravotný režim zaujímajú aj o možnosti kultúrneho vyžitia mimo procedúr.
Inú skúsenosť pre TASR uviedla Lenka Záhorská z marketingu štátneho podniku Slovthermae, Slovenské liečebné kúpele (SLK), podnik služieb, pod ktorý spadá Kúpeľný dom Diamant. "Priemerná vyťaženosť kúpeľov je 70 %. Na prvom mieste medzi klientmi sú občania SR, nasledujú návštevníci z Nemecka, Dánska, Rakúska a Holandska," konštatovala Záhorská. Podľa nej sa klienti zameriavajú predovšetkým na klasickú zdravotnú starostlivosť - lekárske vyšetrenia a stanovenie zdravotnej indikácie s procedúrami. Žiadané sú aj krátkodobé wellness pobyty, z kapacitných dôvodov ich však musia obmedzovať. Zaužívané sú skôr pobyty na 2 a 3 týždne, klienti z Nemecka však absolvujú aj pobyty na 3 až 4 týždne.
"Naši klienti preferujú predovšetkým medicínsku stránku kúpeľného pobytu," podčiarkla Záhorská. "Tunajšia minerálna voda je unikátna, pomáha pacientom naraz v liečbe chorôb srdcovo-cievneho aparátu i pohybového ústrojenstva. Najžiadanejšími procedúrami sú masáž a minerálny kúpeľ." V odpovedi na otázku, kedy majú najvyššiu návštevnosť klientov, uviedla, že hoci majú celoročnú prevádzku, najžiadanejšie sú pobyty počas letných a jesenných mesiacov.
Autor článku: TASR