Česká spoločnosť HARTMANN RICO, výrobca zdravotníckych a hygienických produktov, zvýšil v roku 2006 obrat na Slovensku medziročne o 11,3 % na 642 miliónov Sk. Prevádzkový výsledok (EBIT) za rok 2006 oproti roku 2005 vzrástol o 4,7 % na 107 miliónov Sk. Čistý zisk dosiahol takmer 86,118 milióna Sk, o 2 % viac ako v roku 2005.
"Nebýva často zvykom, aby spoločnosť, ktorá na nejakom trhu pôsobí už dlhší čas - a my sme na Slovensku už 14 rokov - a penetrácia trhu je veľká, rástla dvojciferným číslom. Rok 2006 preto hodnotím ako veľmi úspešný, nemôžem sa sťažovať na nič, okrem jednej veci," konštatoval generálny riaditeľ a konateľ spoločnosti Ľubomír Páleník.
Za negatívum totiž považuje pohľadávky, ktoré HARTMANN-RICO eviduje voči nemocniciam v SR. "Zatiaľ čo na začiatku roka 2006 sme mali pohľadávky 30 miliónov Sk, ku koncu roka 2006 dosiahli 99 miliónov Sk. V súčasnosti je to už viac ako 100 miliónov Sk. Predĺžila sa aj priemerná doba splatnosti faktúr. Na začiatku roka 2006 bola 20 týždňov, na konci roka už 42 týždňov," konkretizoval Páleník.
Podľa Páleníka sa stav v pohľadávkach blíži k situácii, ktorá v SR bola v rokoch 2003 a 2004. "V roku 2005 sa problém začal riešiť prostredníctvom spoločnosti Veriteľ, ale neprijalo sa systémové riešenie," pripomenul Páleník. Podľa neho nie je chyba v nemocniciach, ale v systéme financovania slovenského zdravotníctva. Veľa si sľubuje od stretnutia s ministrom zdravotníctva, ktoré by sa mohlo uskutočniť v najbližších týždňoch až mesiacoch.
V kľúčových oblastiach, ktorými sú hojenie rán, operačné sály a inkontinencia, dosiahol HARTMANN-RICO v SR v roku 2006 rast predaja o 15,9 %. Podiel 3 kľúčových oblastí predaja na celkovom obrate spoločnosti na Slovensku za rok 2006 tvoril 74 %.
V oblasti prostriedkov pre starostlivosť pri inkontinencii (plienky a podložky pre inkontinentných pacientov, kozmetický rad pre ošetrenie namáhanej pokožky) zaznamenala spoločnosť medziročný nárast o 5,9 %. Tržby v oblasti sortimentu ošetrovania rán, do ktorého patria výrobky pre moderné a tradičné ošetrovanie rán, sa za rovnaké obdobie zvýšili o 12,6 %. Najväčší medziročný nárast tržieb, o 139,6 %, dosiahol HARTMANN-RICO v sortimente jednorazového operačného krytia, do ktorého patria rôzne druhy operačných setov, rúška, operačné čiapky a plášte, masky a pod.
Spoločnosť HARTMANN-RICO, a. s., patrí k najvýznamnejším výrobcom a distribútorom zdravotníckych prostriedkov a hygienických výrobkov v Česku a na Slovensku. Je súčasťou nemeckej HARTMANN GROUP so sídlom v Heidenheime, skupiny obchodných a výrobných spoločností pôsobiacich v oblasti zdravotníckych a hygienických produktov. Do skupiny patrí od roku 1991, keď do vtedajšieho podniku Rico Veverská Bitýška vstúpila spoločnosť PAUL HARTMANN AG, ktorá je hlavnou spoločnosťou skupiny. Najväčším zamestnávateľom je spoločnosť v Nemecku, druhým najväčším je HARTMANN-RICO v Česku, ktorý má v krajine 4 výrobné závody.
Od mája 1993 HARTMANN-RICO prostredníctvom svojej 100-% dcérskej spoločnosti, ktorá sídli v Bratislave, vyvíja činnosť aj na Slovensku. V súčasnosti zamestnáva 33 ľudí.
Autor článku: TASR