Klientsky orientované zdravotné poisťovne je projekt Európskej únie, ktorý takmer rok na Slovensku realizuje Centrum rozvoja n.o.. Týka sa vzdelávania zamestnancov zdravotných poisťovní a záujemcov o zamestnanie a prácu v oblasti zdravotného poistenia. Financuje ho Európsky sociálny fond.
Doteraz prejavilo záujem o vzdelávanie 208 zamestnancov zdravotných poisťovní zo Všeobecnej zdravotnej poisťovne a. s., Spoločnej zdravotnej poisťovne a. s., Európskej zdravotnej poisťovne a. s. a Union zdravotnej poisťovne a. s..
Počas dvoch rokov môžu účastníci absolvovať tréningy a školenia v piatich ponúkaných vzdelávacích moduloch. Ide o modul manažment a vodcovstvo, v ktorom môžu účastníci získať praktické komunikačné zručnosti, schopnosti ako zdokonaľovať vlastný pracovný tím, viesť pracovné porady. Ďalší modul sa týka tréningu trénerov a vedenia zamestnancov. Sleduje sa ním vybudovanie trénerského tímu, ktorý bude implementovať nové procesy v zdravotných poisťovniach v jednotlivých špecializovaných oblastiach. Iný modul sa týka komunikačných zručností. Cieľom modulu Európskeho vodičského preukazu na počítači je pripraviť zamestnancov zdravotných poisťovní na prechod do informačnej spoločnosti. Znamená to zvýšiť úroveň znalostí a zručností v narábaní s osobnými počítačmi a ich základnými aplikáciami. V rámci tohto modulu vyškolili už 100 zamestnancov zdravotných poisťovní a 95 z nich získalo certifikát.
Projekt obsahuje tiež program jazykového E-learningového vzdelávania. Jeho zámerom je dosiahnuť plošné zlepšenie a európsky štandard jazykovej pripravenosti manažérov a zamestnancov.
V rámci projektu Klientsky orientované zdravotné poisťovne by malo byť vyškolených celkom 300 zamestnancov zdravotných poisťovní a uchádzačov o zamestnanie, informovala dnes TASR vedúca projektu Ľudmila Kiššová.
Autor článku: TASR