Kampaň Európskej komisie HELP – Za život bez tabaku dnes spúšťa nový spôsob komunikácie s mládežou v oblasti zdravia s názvom Helpizódy. Ide o "webový seriál" dostupný online, ktorého cieľom je osloviť ešte viac mladých ľudí a zvýšiť ich povedomie o otázkach súvisiacich s tabakom. Fungovanie stránky je v súlade so stratégiou kampane HELP na rok 2009, a to zapojiť svoju cieľovú skupinu priamo do aktivít kampane. Stratégia bude ďalej posilnená využitím diskusných a komunitných fór, ako sú sociálne siete a video stránky. Ku koncepcii a vývoju seriálu prispeli konzultácie s mládežníckymi organizáciami, partnermi kampane HELP, s cieľom posilniť jeho príťažlivosť pre mladú generáciu, ktorá je jeho cieľovým publikom.
V 11 samostatných animovaných Helpizódach - krátkych filmoch, sa predstavia hlavné postavy a genéza seriálu. Pilotná časť porozpráva o tom, ako sa helperi (pomocníci) dali dokopy, aby spoločne bojovali za svet bez tabaku po tom, čo každý z nich utrpel osobnú traumu súvisiacu s fajčením a cigaretami. Každá Helpizóda predstaví jedného mladého Európana v situácii súvisiacej s tabakom. Na pomoc si zavolá odhodlanú trojicu pomocníkov (helperov), ktorí úspešne využijú bláznivé a originálne tipy, aby mu pomohli.
"Cieľom absurdných, a predovšetkým vtipných Helpizód je komunikovať s mladými ľuďmi jazykom, ktorému najlepšie rozumejú a ktorý oceňujú, aby sa dozvedeli o záležitostiach súvisiacich s tabakom, stotožnili sa s odkazom kampane HELP a zamierili na webovú stránku kampane HELP, kde nájdu reálne tipy a rady," uviedla v tejto súvislosti Katarína Belková z FORTE Communications.
Každá Helpizóda ponúkne jeden absurdný tip a zameria sa na jednu z kľúčových tém kampane HELP: prevencia, skončenie a pasívne fajčenie. Na záver navedie používateľa internetu na „reálne“ tipy dostupné na help-eu.com.
Autor článku: TASR