Britský farmaceutický gigant GlaxoSmithKline (GSK) chce ponúknuť viac ako 15 miliárd USD, v prepočte 445,185 miliardy SKK, za obchod s prípravkami pre zdravie bez lekárskeho predpisu amerického rivala Pfizer. Ponuka v uvedenej výške, o ktorej najskôr informoval denník Financial Times, by vyslala jasný signál branži, aké ceny sa dajú v súčasnosti dosiahnuť. Glaxo odmietol poskytnúť k týmto informáciám stanovisko.
Analytici doteraz predpokladali predajnú cenu okolo 14 miliárd USD, čo je 3,6-násobok ročného obratu divízie americkej spoločnosti Pfizer. V minulom roku dosiahol Pfizer s oblasťou, do ktorej patria napr. prípravky na ústnu hygienu, obrat 3,9 miliardy USD, pripomenul v sobotňajšom vydaní nemecký denník Die Welt.
Šéf spoločnosti Glaxo Jean-Pierre Garnier nedávno uviedol, že najväčší farmaceutický koncern v Európe sa rozhliada po možnostiach, ako sa posilniť vo sfére obchodu s liekmi bez lekárskeho predpisu. Glaxo v roku 2005 vyšiel naprázdno pri predaji obchodu s prípravkami na zdravie britského drogériového reťazca Boots. Vtedy ho získal potravinársky koncern Reckitt Benckiser. Experti očakávajú, že Glaxo, americký koncern Johnson & Johnson, ako aj Reckitt Benckiese majú najlepšie šance získať túto časť obchodov spoločnosti Pfizer. Lehota na predloženie definitívnych ponúk sa končí v utorok 6. júna.
Autor článku: TASR