Prehĺbiť kontakt pacienta s lekárnikom je cieľom Dňa lekární, ktorý na 12. júna pripravuje Slovenská lekárnická komora (SLeK). Ďalším jeho zámerom je vytvoriť medzi oboma partnermi ovzdušie dôvery, ktorá sa odrazí na výsledkoch liečebného procesu, povedal dnes pred novinármi prezident SLeK Peter Mihálik.
Deň lekární sa organizuje v členských krajinách Európskej únie (EÚ) od roku 1985 a koná sa vždy v druhý pondelok mesiaca jún.
Podľa Mihálika do tohoročného dňa sa zapojí z asi 1400 lekární na Slovensku približne 300. Prvýkrát si tento deň SLeK pripomenula vlani v septembri akciou Týždeň srdca v lekárňach. Po roku 1989 si SLeK tomuto dňu venovala pozornosť len formou vyhlásení.
Deň lekární by sa tento rok podľa Mihálika mal stať "dňom otvorených dverí lekární". Obsahovo sa zameria na komunikáciu s pacientmi a návštevníkmi lekární.
Medzinárodnej akcii budú predchádzať semináre takisto zamerané na komunikáciu. Napríklad dnes odborníci lekárnikom prednášali o systéme interpersonálnych vzťahov pri poskytovaní lekárnickej starostlivosti ako aj základoch psychológie a komunikácie v príprave študentov Farmaceutickej fakulty UK na lekárenskú starostlivosť. Podobný seminár sa uskutoční 7. júna v Košiciach a 9. júna v Dolnom Kubíne v rámci Liptovsko-oravských dní. Vzdelávaciu akciu SLeK rozčlenil na odborno-prezentačnú časť a panelovú diskusiu.
Autor článku: TASR