Pomôcť občanom pri ročnom zúčtovaní poistného má call centrum s číslom 02/59 373 937. Zriadilo ho ministerstvo zdravotníctva s cieľom usmerniť občanov v prípade pochybností, či vôbec patria do niektorej zo skupín podávateľov ročného zúčtovania alebo nie.
V prípade pochybností občana call centrum má pomôcť napríklad pri výbere správneho tlačiva a kde môže nájsť pomoc pri jeho vypĺňaní. Navyše bude informovať, ktorým ľuďom sa oplatí podať zúčtovanie, informovala dnes novinárov vedúca centra Jana Korimová.
Infolinku dal rezort do prevádzky 12. júna. Možno sa na ňu dovolať 24 hodín denne, ale operátorské zmeny sú od 8.00 do 18.00 hodiny. Po tomto čase sa občanovi ozve hlasový systém, ktorý poskytne informáciu, kedy najbližšie mu budú k dispozícii operátori. Infolinka bude fungovať aj počas víkendov. Na otázky občanov bude odpovedať 8 až 10 operátorov.
Po 30. júni bude v prevádzke hlasový odkaz, ktorý bude upozorňovať na to, že už uplynula lehota na podanie zúčtovania, povedala Korimová.
Šéf rezortu Rudolf Zajac konštatoval, že rok 2005 je pre poistencov, ktorí musia podať ročné zúčtovanie, zložitý aj preto, lebo sa menili podmienky zdravotného poistenia. Call centrum, ktoré rezort buduje kvôli dobrej informovanosti verejnosti v prípade možnej pandémie chrípky, môže teraz úspešne využiť.
Zajac považuje za dôležité, aby občania podali ročné zúčtovanie. Ak by aj náhodou bolo nepresné, skôr ho možno opraviť v spolupráci s MZ SR alebo zdravotnými poisťovňami.
Autor článku: TASR