Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou v roku 2005 dostal 1632 podaní. Z tohto počtu 1430 podaní ukončili v roku 2005 a 202 podaní naďalej riešia. Píše sa v to v Správe o činnosti Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ktorú vláda dnes vzala na vedomie.
Z celkového počtu 1632 podaní riešili pobočky 811 podaní. Najvyšší podiel podaní zaevidovali v Košiciach - 139, Bratislave - 133 a v Banskej Bystrici 131. Z celkového počtu 1632 podaní bolo 467 sťažností a 1165 podnetov.
Zo 467 doručených sťažností bolo 443 sťažností, ktoré ÚDZS vyriešil v roku 2005 a 184 sťažností riešil úrad v súvislosti so správnym poskytovaním zdravotnej starostlivosti, z toho bolo 37 opodstatnených a 147 neopodstatnených.
Ďalej 217 sťažností ÚDZS postúpil na priame vybavenie inému orgánu ako VÚC, SLK, riaditeľom zdravotníckych zariadení, Sociálnej poisťovni. Potom 28 sťažností bolo odložených, 10 sťažností bolo bez ďalšieho konania odstúpených pisateľovi s informáciou, štyri sťažnosti pisatelia stiahli.
Z 1165 doručených podnetov 987 podnetov vyriešili v roku 2005. Z nich 326 riešil ÚDZS v súvislosti so správnym poskytovaním zdravotnej starostlivosti pričom z nich bolo 64 opodstatnených a 262 neopodstatnených.
Ďalej 332 podnetov ÚDZS postúpil mimo kompetencie úradu na ďalšie konanie.
Správa sa venuje aj štruktúre predmetu podnetov a sťažností občanov. Celkom 505 osôb sa vyslovilo k nespokojnosti s postupom pri liečbe, 205 poukázalo na nesúlad vo výške výberu platieb za služby, 194 sa sťažovalo v súvislosti s úmrtím, 189 osôb poukázalo na možné poškodenie zdravia pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a na neetický prístup zdravotníckeho pracovníka k pacientovi sa sťažovalo 94 osôb, píše sa v správe.
Autor článku: TASR